سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 آسب جدی کوبایل

 سوءاستفاده دانشگاهی

تلفن های هوشمند نه تنها کودکان را از مطالعه دور می کنند ، بلکه ممکن است ابزاری برای ناسازگاری برای موفقیت در امتحانات باشد. استفاده از ماشین حساب داخلی در امتحانات که در آن مجاز نیست ، ذخیره کردن عکس یا اطلاعات مرجع برای تقلب در امتحان یا حتی تبادل جواب با سایر دانش آموزان از طریق گپ در طول امتحان ، در مدارس مختلف بسیار مشاهده شده است. چنین رفتاری نه تنها بر عملکرد تحصیلی تأثیر می گذارد ، بلکه منجر به یک مسئله شخصیت نیز می شود.

 رسانه نامناسب

مانند هر ابزار دیگر ، تلفن همراه نیز ابزاری است و می تواند برای اهداف اشتباه استفاده شود. بچه ها می توانند با پیام ها ، تصاویر یا متون نامناسب به اشتراک گذاشته شده توسط دوستانشان یا در گروه روبرو شوند و آنرا به دیگران منتقل کنند. آنها می توانند در سنین پایین راه خود را برای پورنوگرافی بیابند و برداشت و روند تفکر خود را تغییر دهند. حتی تبادل تصاویر از خود ، به طور غیر مسئولانه ، می تواند یک فیاسکو ایجاد کند که برای مدت طولانی بر زندگی آنها تأثیر بگذارد.

 اختلال خواب

ممکن است بچه ها تا دیر وقت با دوستان صحبت کنند ، بازی کنند و یا از طریق رسانه های اجتماعی پیمایش کنند که در طی یک دوره زمانی زمانی باعث خستگی و بیقراری می شود. خواب ، زندگی دانشگاهی را نیز مختل می کند ، زیرا بچه ها بیش از حد خواب آلود هستند تا بتوانند روی آنچه در مدرسه تدریس می شود تمرکز کنند. از این رو ، این یک اثر دومینو است که به همه اقشار زندگی آنها سرازیر می شود.

 مسائل پزشکی

با کودکانی که در طول وقت آزاد به تلفن همراه چسبانده شده اند ، در فعالیت های بدنی شرکت نمی کنند و هوای تازه ای کسب نمی کنند. این امر آنها را در معرض خطر چاقی و بیماریهای دیگر قرار می دهد که بعدا می توانند به بیماری های مضر مانند دیابت و فشار خون بالا تبدیل شوند.

سلامت روان

کودکان در رسانه های اجتماعی ممکن است با مجرمان سایبری که آزار و اذیت و آزار و اذیت آنها از طریق اینترنت هستند تماس بگیرند. بسیاری از کودکانی که در فضای مجازی مورد سوء استفاده قرار گرفته اند ، ممکن است تجربه خود را خیلی دیرتر از زندگی قبول کنند ، در حالی که آسیب روحی قبلاً انجام شده است. رسانه های اجتماعی همچنین ممکن است وقتی به بچه ها توجه آنلاین و مورد انتظارشان را نمی دهند ، باعث افسردگی و اضطراب شوند.